AF Gruppen har en rekke interne kanaler de kommuniserer igjennom. Workplace, sosiale medier, HMS-systemer, egenutviklede HMS-løsninger, samt ulike verktøy basert på Microsoft 365. I tillegg har både prosjekter og forretningsenheter et informasjonsbehov ut over det som allerede finnes på interne systemer. Løsningen for å synkronisere alle disse kanalene falt da ganske enkelt på informasjonsskjermer.
Integrasjoner
Behovet for å vise tall og statistikk, kombinert med å vise innhold fra nettsider, Workplace m.m. var stort. Ved å hente ut data fra bl.a. PowerBI og filtrere innholdet ned på det spesifikke prosjektet kan løsningen gi nødvendig og viktig informasjon om hvordan prosjektstatus er - til enhver tid. I tillegg integrerte vi mot AF Gruppens eget HMS-system Clara, hvor avvikshåndterking og risikoanalyser blir presentert på en intuitiv og god måte. Kombinert med andre kilder som Teams-kalender, Workplace, Instagram og eget innhold som filmer, presentasjoner, PDF-dokumenter, bilder og nyheter får ulike deler av virksomheten god og relevant informasjon på sine skjermer, enten de står i publikumsområder eller på brakkeriggen.