Utdanning og opplæring
Markedsavdeling vil trolig drive mesteparten av innholdet som deles på dine skjermer. Marked vil håndtere merkevarebyggingen gjennom regler for bruk av bilder, fonter, farger og layout, og intern markedsføring av f.eks. produkter, kommende event og strømmer fra sosiale medier. HR vil trolig ha behov for å gi meldinger om arrangementer, helse, trening, samlinger, opplæring og veiledning av ulik karakter. IT vil lete etter løsninger som er rimelige, enkle å distribuere, administrere og skalere. Det er viktig at de kan tilordne skjermer til ulike gruppeledere for ulike områder (resepsjonist for lobbyen, salgs- eller supportadministrator for sine områder, etc.), og at de har godkjent innhold og retningslinjer.
Det moderne kontor
Virksomheter i vekst tenker nytt om sine arbeidsplasser og omfavner nye teknologier som bidrar til å skape mer engasjerende medarbeideropplevelser. Det moderne kontoret støtter digital kommunikasjon gjennom hele arbeidsdagen på tvers av skrivebord, mobile enheter, konferanserom og digital signage på arbeidsplassen. Ledere i IT, FM / RE, HR og markedsføring må samhandle for å nå et felles forretningsmessig mål.
Best practices for innhold
Det første trinnet for å lykkes er å bestemme hvor du vil vise ditt innhold. Forstå trafikkstrømmene og hva du håper å oppnå med hver skjerm. Du må sørge for at innholdet er relevant for mennesker i eller rundt miljøet, og du må avgjøre hvem som skal administrere innholdet for de forskjellige stedene. Opprett maler, eller aller helst koble opp innhold fra interne og eksterne datakilder.
Her er noen viktige punkter for design og innhold.
- Skap et felles harmonisk design gjennom bruk av farger og fonter.
- Bruk din logo og andre faste profilelementer på alle skjermer for å skape en helhet.
- Når du velger en font, sørg for at den er godt lesbar. Sans-serif font er lettlest; et godt valg er Ariel eller Helvetica. Unngå mer enn 2 fonter i samme budskap.
- Fontstørrelsen bør være godt lesbar fra en viss avstand. En tommelfingerregel er å bruke 40pt for headinger og 24 pt for hovedtekst. Test dette ved å stå minst 2 meter fra skjermen.
- Velg en konsistent fargepalett du gjennomfører på alle slider.
- Bruk kvalitetsbilder og vær kreativ i utformingen for å skape god oppmerksomhet uten å bryte med selskapets profilguide.
- Nesten alle skjermer har format 16:9 med bildeoppløsning på 1902x180 piksler
- For viktige meldinger - sørg for at de som leser har god nok tid til å få med seg budskapet.
- Meldinger som kan leses på 8-10 sekunder er best. 20+ sekunder bør unngås.
- Sørg for at budskapet er relevant, og tilpass innholdet basert på skjermens lokasjon.
- I områder der mennesker er i bevegelse bør innholdet være kort og presist. Mens i f.eks. et venterom kan innholdet være mer utdypende og ha mer komplekst innhold med f.eks. animasjoner og filmer som støtter opp under budskapet.
- Pass på at intern informasjon ikke vises i områder der besøkende ferdes.
- Unngå visninger med lite viktig informasjon.
- I gjennomsnitt må et budskap sees 7 ganger før det blir husket over tid. Repeter derfor viktige meldinger ofte enn å ha mange beskjeder i en loop.
- Oppdatert innholdet slik at det ikke går ut på dato, og juster designet og bakgrunner hver 6-12 måned for å gi innholdet en ny look.