Hvordan så arbeidsprosessen ut?
Arbeidsprosessen har vært veldig bra med Veidekke. Vi har sammen satt opp ønskede integrasjoner via våre moduler for Power BI, SharePoint, sosiale medier osv. Nødvendige ressurser i Veidekke har vært tilgjengelige og løsningsorienterte slik at vi sammen har sikret en god forståelse og gjennomføring. Per 1. januar 2020 er nå over 80 prosjekter i Norden aktive i løsningen. Målet er at alle kontorer og prosjekter skal være på plass i løpet av 2020.
Hva har blitt løst, og hva skal det jobbes videre med?
Vi har løst ønsket fra Veidekke om å bruke eksisterende og kjente applikasjoner som kilde til innhold på skjermer i hele organisasjonen. Alle integrasjoner er av høy kvalitet med fokus på sikkerhet. Det vil si at vi ikke henter innhold fra systemer via åpen url, men kun via innloggede og sikre koblinger, noe Veidekke selvfølgelig er svært opptatt av. Veien videre vil bestå av nye integrasjoner og utvikling for en enda mer optimal innholdsdistribusjon – spesielt på de lokale skjermene. Egne Power BI rapporter, bilder, nyheter, PowerPoint-filer, filmer fra SharePoint og grupper fra Facebook Workplace er en god start, men ambisjonene er store for den videre utviklingen. I fase II av prosjektet står integrasjoner mot Meetio, Planner, HMS systemer og andre driftssystemer for tur. Vi gleder oss til fortsettelsen!