Vi kontaktet Sarpsborg 08 i vinter for å høre om vi kunne løse ønsket om en mer sømløs kommunikasjonsløsning via infoskjermene deres. Alexander Klaussen og resten av salgs- og markedsavdelingen i Sarpsborg 08 hadde mange tanker og ønsker om innhold. En imponerende presentasjon av laget, sponsoroversikt, nyheter, tabell m.m. stod på ønskelisten. Ikke noe problem, var svaret de fikk av oss.
Grafisk uttrykk
Klubben hadde også et ønske om å stramme opp det grafiske uttrykket i alle kanaler. Sammen med klubben utførte våre designere en oppfriskning av brand guidelines og fikk inn en ny enhetlig fargepallet og noen nye tydelige grafiske elementer. Den hvite stripen ble hentet inn i alt materiell, slik at den henger sammen med den velkjente stripen på spillerdrakten.
Henter innhold fra andre kilder
Løsningen var enklere og bedre en mange kunne tro. Dersom ikke klubben skulle drukne i enda flere oppgaver, var det essensielt at vi måtte hente data fra andre kilder. Som vist i bildene nedenfor har vi koblet løsningen opp mot flere kilder. Fotballdata tilbyr det meste som omhandler laget. Statistikk, resultater, tabeller o.l. kunne vi abonnere på, og transformere til Sarpsborg 08 design. Nettsidene til Sarpsborg 08, som er på felles plattform som resten av lagene i de to øverste divisjonene er velfylt med relevant skjerminnhold. Nyheter, sponsoroversikt m.m. kan enkelt hentes og gi skjermene levende og riktig innhold - til enhver tid.
Mange skjermsoner
Sarpsborg 08 har infoskjermer i VIP-lokaler, Inngangspartier, kiosker og administrasjonen. Behovet for informasjon til alle disse områdene er ulikt. I VIP lokalene skal de vises generell informasjon på hverdagene, mens det på kampdager vises annen informasjon. Det samme gjelder for kiosker og de andre skjermene. Det er ikke en selvfølge at kioskmenyen automatisk vises på kampdager. Med dedikerte oppsett for alle skjermer på kampdager, kan vi enkelt endre innholdet etter behov og tidspunkter.
Utvidelser
Vi diskuterer sammen med Sarpsborg 08 å utvide løsningen til enda flere informasjonsflater. Ønsket om å kunne distribuere relevant innhold til mange steder i bybildet er stort, men det vil nok ta noe tid før vi kommer dit, sier kommersiell leder i Sarpsborg 08, Pål Tønnesen.