Digital signage og NFC teknologi åpner for toveiskommunikasjon mellom avsender og mottaker. Tenk deg at du befinner deg i en butikk med en skjerm som viser tilbud og produkter fra et omfattende sortiment. For at skjermen skal vise innhold som er tilrettelagt for deg, vil du med NFC-teknologi automatisk kunne overføre informasjon fra din mobilenhet til skjermen – som i sin tur kan skreddersy innholdet basert på dine data. F.eks. at du er en mann i aldersgruppen 18-24 år. Dette vil gi systemet informasjon nok til å kunne vise mer relevant innhold til deg som kunde.
Wayfinding
NFC-kommunikasjon levert via digital signage kan hjelpe kunder direkte til deres destinasjon. De mest åpenbare bruksområder er i et kjøpesenter eller et stort bygg, men mindre leverandører kan også bruke det i butikken for å lede kunder til ønsket produkt eller sted.
Informasjonsinnsamling
Når en kunde engasjerer seg med innholdet på en skjerm via NFC, er det ikke bare enveiskommunikasjon. Ikke bare vil de få relevant informasjon om produktene dine, men du tilpasser også informasjonen til kundens kjøpsvaner og smak.
Online bestilling
Hvis en kunde er virkelig interessert i produktet som blir markedsført på digital signage, kan NFC behandle fakturering av kjøpet og leveringsinstruksene innen få sekunder. Det er ikke nødvendig å engasjere en person i salgsprosessen. Det vil spare deg for både tid og penger.